Periodontologia - leczenie chorób przyzębia

Periodontologia

PERIODONTOLOGIA

Czym jest paradontoza ?

Paradontoza to choroba tkanek przyzębia, czyli tych wszystkich elementów , które stabilnie utrzymują ząb na swoim miejscu tj. : dziąsła, kości i więzadeł wokół zęba. Nie leczone zapalenia tkanek przyzębia prowadzą z czasem do rozchwiania zębów a w konsekwencji do ich utraty.

Jakie są przyczyny paradontozy ?

Głównymi przyczynami są zapalenia wywołane przez bakterie obecne na powierzchni zębów ( niedostateczna higiena jamy ustnej ) , szczególnie w przypadku skłonności dziedzicznych. Czynnikami sprzyjającymi paradontozie są : palenie tytoniu, nadużywanie alkoholu, stres czy niektóre choroby ogólne ( cukrzyca, choroby krwi ) a także wady zgryzu.

Czym jest paradontoza ?

Jakie są przyczyny paradontozy ?

Jakie są skutki paradontozy ?

Do najczęstszych dolegliwości , które zgłaszają nasi pacjenci należą : krwawienie i opuchlizna dziąseł, nadwrażliwość zębów na zimno a także przykry zapach z ust. Nie leczona powoduje ubytki kości wokół zębów i obsuwanie dziąseł , co w konsekwencji skutkuje ich rozchwianiem a dalej prowadzi do nieuchronnej ich utraty.

Niestety , mało kto z osób cierpiących na choroby przyzębia ma świadomość , że nieleczona paradontoza zwiększa ryzyko wystąpienia różnorakich powikłań ogólnych w przebiegu miażdżycy naczyń krwionośnych, udarów mózgu , przy przedwczesnym porodzie , zapalenia płuc , choroby reumatycznej i cukrzycy i może być przyczyną bakteryjnego zapalenia mięśnia sercowego .

Jak leczyć paradontozę ?

Podstawą leczenia paradontozy jest jej wczesne wykrycie oraz szybkie wdrożenie odpowiedniego leczenia, ponieważ wtedy profesjonalne postępowanie może , w znacznym stopniu , spowolnić jej postęp a nawet zahamować dalszy rozwój. W początkowej fazie leczenie skierowane jest zwalczanie bakterii wywołujących stany zapalne – składają się na to regularne wizyty u lekarza, profesjonalne oczyszczanie zębów oraz staranna higiena jamy ustnej.

W  bardziej zaawansowanych stadiach stosuje się leczenie wielokierunkowe : głębokie oczyszczanie korzeni z bakterii , poddziąsłową aplikację leków , stymulację laserową , odbudowę ubytków kostnych i więzadeł okołozębowych , szynowanie rozchwianych zębów i wiele innych . Bardzo istotne jest także uzupełnienie utraconych zębów a tym samym poprawę estetyki twarzy oraz odtworzenie funkcji gryzienia i odciążenie rozchwianych i niewydolnych zębów.

Leczenie paradontozy to proces skomplikowany , długotrwały i wymagający wzajemnej współpracy .

Zapewniamy Państwu opiekę i skuteczną terapię,
której kluczowymi elementami są:

• Profesjonalna higienizacja poprzez skalingi ultradżwiękowe,
    piaskowanie
  • Oczyszczanie głębokich kieszonek,
    czyli tzw. kiretaże.
  • Plastyczne zabiegi pokrywania obnażeń dziąsłowych
    oraz przeszczepy z podniebienia.
  • Korekcje przebiegu
    linii uśmiechu.
  • Zabiegi regeneracyjne
    ubytków kostnych za pomocą materiałów kościozastępczyc czy preparatów typu Emdogain.