9 października, 2021

Implanty cyrkonowe

Implanty cyrkonowe to produkty ceramiczne o wysokim stopniu wszczepiania do tkanki kostnej oraz szybkim procesie gojenia. Cyrkon to nowoczesny materiał, który jest aktywnie wykorzystywany w produkcji struktur ortodontycznych. Od dawna zadomowił się wśród pacjentów i dentystów. Implanty z dwutlenku cyrkonu są skutecznie stosowane w przypadku reakcji alergicznych pacjenta na tytan. Cyrkon jest droższy od tytanu, ponieważ jest rzadki i zawiera różne minerały.

Cechy implantów cyrkonowych

W skład cyrkonowego implantu zębów wchodzi tlenek cyrkonu o wzorze chemicznym Zn2O. Materiał ten jest stosowany w medycynie od 1976 roku i sprawdził się, jako stabilny i trwały. Jego skład może nieznacznie różnić się pomiędzy implantami różnych producentów. Poddawany jest specjalnej obróbce, dzięki czemu staje się mocny i sztywny, nie podatny na zginanie. Implanty cyrkonowe są niewidoczne pod koroną, ponieważ ich odcień ma maksymalne podobieństwo do naturalnych zębów. Zyskały popularność w odbudowie zębów przednich, które są szczególnie widoczne w strefie uśmiechu.

Wskazania do wszczepienia implantów cyrkonowych:

• Obecność uszkodzenia tkanek przyzębia.
  • Częściowy brak korzeni zębowych.
  • Wady zgryzu, alergie na stopy metali medycznych, a także niemożność zastosowania innych metod implantacji.
  • Konieczność przywrócenia jednego utraconego zęba.
  • Odbudowa dużej grupy zębów, niezależnie od ich lokalizacji.

Dlaczego implanty cyrkonowe są dobre?

• Sztuczny korzeń z cyrkonu może wytrzymać duże obciążenia podczas żucia pokarmu.
  • Zapewniają komfort i higienę. Cyrkon nie wchłania substancji toksycznych. Zapobiega to rozwojowi szkodliwych bakterii powodujących choroby dziąseł.
  • Biokompatybilność.Testy naukowe potwierdzają, że ten materiał nie uczula. Implanty cyrkonowe nie spowodują żadnych niedogodności dla ich właściciela.
  • Doskonały biokompatybilny materiał zdolny do całkowitej osteointegracji (połączenie implantu z kością).
  • Hipoalergiczny wspomaga szybkie i bezpieczne gojenie tkanek okołowszczepowych.

Implanty z dwutlenku cyrkonu są stosowane zarówno do odbudowy jednego utraconego zęba, jak i całego uzębienia. Zapewniają niezawodne wsparcie przy umieszczaniu mostów. Odcień kości słoniowej zapewnia pacjentowi białe uzębienie. Wszystkie te właściwości sprawiają, że implanty cyrkonowe są najlepszą opcją dla implantów dentystycznych. Łączą w sobie niezawodność, estetykę, wytrzymałość, naturalność i trwałość.

Cechy konstrukcyjne implantów cyrkonowych

Kształt implantu zębów to rodzaj śrubki nazywany jest architekturą implantu która ma kilka charakterystycznych cech:

• Implanty są monolityczne, co oznacza, że implant i łącznik, które zwykle idą osobno, są połączone w jedną konstrukcję dla tych implantów.
  • Śrubka na implantach cyrkonowych posiada ostre krawędzie, co umożliwia skuteczne wszczepienie się w tkankę kostną i jednorazową jej mocne umocowanie.
  • Implant cyrkonowy ma możliwość osadzania kości, co oznacza, że implantolog może zmienić kształt i długość implantu w obszarze łącznika. Cecha ta pozwala idealnie dopasować implant do indywidualnych warunków jamy ustnej każdego pacjenta.
  • Szyjka implantu ma specjalny kształt, do którego ściśle przylega tkanka dziąsła, zapobiegając przedostawaniu się bakterii do kości i powodowaniu zapalenia tkanek wokół implantów.

Główne zalety implantów cyrkonowych

• Implant i łącznik nie są widoczne przez błonę śluzową dziąseł.
  • Wysoki stopień biokompatybilności, dzięki któremu osiąga się doskonałą żywotność.
  • Może być stosowany w przypadku alergii na metal.
  • Doskonała stabilność pierwotna, dzięki której implant cyrkonowy może być stosowany z natychmiastowym obciążeniem.
  • Minimalne ryzyko powikłań podczas implantacji po ekstrakcji zęba.
  • Implanty cyrkonowe są odpowiednie dla pacjentów nawet z tak złożoną chorobą jak paradontoza.
  • Bezpieczeństwo użytkowania: właściwości chemiczne i fizyczne implantów cyrkonowych uniemożliwiają organizmowi odrzucenie wszczepionego materiału.
  • Niska przewodność cieplna materiału protezy.