1 kwietnia, 2022

Jak długo goi się dziąsło po wszczepieniu implantu?

Jak długo goi się dziąsło po wszczepieniu implantu? Są takie momenty, kiedy warto zdecydować się na wszczepienie implantu. W jakich sytuacjach jest to wskazane przez ekspertów od stomatologii? Zastanawiasz się, czym cechuje się wszczepienie takich dodatkowych elementów do jamy ustnej? Jak długo trwa rekonwalescencja? Z czym należy liczyć się po zabiegu?

Kiedy warto zdecydować się na implanty?

Aktualnie jest wiele osób, które mają świadomość, że warto postawić na to rozwiązanie. Oczywiście, to wszystko powinno być dokładnie przemyślane i przeanalizowane. Nie możesz tutaj działać do końca samodzielnie. Zawsze warto skontaktować się bowiem z ekspertem od tego zagadnienia. W jakich sytuacjach implanty zęba są szczególnie często polecane? Niekiedy Pacjent ma braki w uzębieniu. Sytuacje są różne. Chodzi o jednego lub więcej zębów. Czasami jest to spowodowane próchnicą lub nie do końca dobrze wykonanym leczeniem kanałowym itd. Niekiedy braki w uzębieniu są natomiast spowodowane przez wypadki (np. w czasie uprawiania sportu, samochodowe). Jak widać, przyczyny mogą być różne. Brak nawet jednego zęba (szczególnie z przodu) sprawia, że Pacjent narzeka na kwestie estetyczne. I trudno się temu dziwić. Wszak zęby to nasza wizytówka. Jeśli nie będą one właściwie zadbane, to dana osoba najprawdopodobniej nie wywrze dobrego wrażenia na odbiorcach. Ma to zaś spore znaczenie w życiu prywatnym oraz zawodowym. Chodzi jednak nie tylko o ten aspekt. Brak nawet jednego zęba wpływa negatywnie na codzienny komfort. Powstają asymetrie, a inne zęby w pewnym zakresie próbują przejąć funkcję po elemencie, którego nie ma – np. z powodu usunięcia przez próchnicę itp. Na skutek tego w obszarze jamy ustnej mogą powstawać bardzo nieprzyjemne napięcia. Nierzadko przez to dochodzi do bólów głowy itd. Liczy się także odpowiednie rozdrabnianie pokarmu. Brak nawet jednego zęba może zaś to uniemożliwiać. Warto wspomnieć jeszcze o kilku innych niekorzystnych kwestiach… Jeśli w łuku nie ma np. jednego zęba, to sąsiednie elementy zaczynają wychylać się w kierunku konkretnej luki. Czasami może też dojść do wysunięcia się zęba przeciwstawnego.

Wszczepienie implantów – jak wygląda w praktyce?

Masz podobny problem z zębami? Chcesz zdecydować się na implanty? Decyzja Pacjenta to jedno. Sporo na tej płaszczyźnie zależy także od lekarza. Fachowiec od stomatologii powinien m.in. przeprowadzić dokładny wywiad medyczny. Zadaniem Pacjentów zainteresowanych implantami jest zaś uczciwe odpowiadanie na kolejne pytania. Chodzi o to, by wykluczyć ewentualne przeciwwskazania. Dodatkowo lekarz musi przeanalizować przyniesioną dokumentację medyczną. Często sam też zleca rozmaite badania. Przygotowanie do zabiegu jest bardzo ważne. Jeśli będzie ono przeprowadzone odpowiednio, to można liczyć na zmniejszenie ryzyka w postaci ewentualnych skutków ubocznych itd. Jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań, to lekarz informuje o tym, jak będzie przeprowadzony zabieg. Pacjent powinien w umówionym terminie przyjść do placówki medycznej. Implantacja jest wykonywana w znieczuleniu ogólnym albo miejscowym. Generalnie ten zabieg jest w pełni bezpieczny dla Pacjentów. Ile to wszystko trwa w praktyce? Wszystko zależy od tego, jak dużo zębów należy wstawić. Mniej więcej zabieg trwa od kilkudziesięciu minut do kilku godzin. Na czym polega implantacja? Należy odpowiednio przygotować miejsce pod kątem wykonania wszczepu. Jest to realizowane przy pomocy wierteł o odpowiedniej kalibracji. Potem lekarz wprowadza systemy implantologiczne. Co jest tutaj bardzo ważne? Dobry fachowiec jest w stanie wkręcić tak implant, aby nie spowodować uszkodzenia nie tylko żuchwy, ale także szczęki. Druga strona medalu jest taka, że implantacja musi być wykonana na tyle mocno, by połączenie było stabilne i solidne.

Dziąsło – jak długo wraca do formy?

Nie wiesz, ile to wszystko może potrwać? Tak naprawdę na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Wszak każdy przypadek należy traktować indywidualnie. Sporo zależy od predyspozycji genetycznych. To nie koniec. Jeśli ktoś pali papierosy oraz spożywa spore ilości alkoholu, to należy liczyć się z tym, że rekonwalescencja niepotrzebnie się przedłuży. Należy zatem zrezygnować z używek oraz wysiłku (minimum przez kilka dni po zabiegu). Zwracaj uwagę na to, co na co dzień spożywasz. Zrezygnuj z jedzenia gorących dań, które mogą wywołać spory dyskomfort. Na dodatek nie powinno się spożywać pokarmów twardych. Jeśli chcesz szybko wrócić do formy, to musisz umiejętnie szczotkować zęby. Przez kilka dni po zabiegu zaleca się takie wykonywanie tego zadania, by omijać miejsce, gdzie był wstawiony implant. Jak o tym zapomnisz, to proces gojenia się niepotrzebnie się wydłuży. Jeśli chodzi stricte o tkanki dziąsła, to wracają one do swojego normalnego stanu w kilka, kilkanaście dni. Przeważnie chodzi maksymalnie o dwa tygodnie. Dłuższy jest zaś proces integracji implantu z daną kością. To wszystko może bowiem trwać nawet pół roku kalendarzowego. Czy po implantacji pojawia się ból zęba? Tak. W tej sytuacji zaleca się stosowanie środków przeciwbólowych oraz zimnych okładów.