1 sierpnia, 2022

Implanty zębów w ciąży

Implanty zębów w ciąży. Kobiety zawsze starają się być piękne bez względu na okoliczności. Ale czy kobieta w ciąży może poddawać się zabiegom stomatologicznym? Takie informacje można uzyskać podczas konsultacji z implantologiem, ale każdy dentysta powie, że implanty zębów w ciąży znajdują się na liście przeciwwskazań. Oczekiwanie na narodziny dziecka to okres szczególny pod każdym względem. Lekarze zalecają w tym czasie doświadczanie maksymalnych pozytywnych wrażeń i emocji, minimum stresu  i unikanie jakichkolwiek interwencji chirurgicznych.

Powody, dla których wszczepianie implantów zębów w ciąży są zabronione

Utrata zębów wymaga ich uzupełnienia, ponieważ z powodu przerw w rzędzie kontur twarzy zaczyna unosić się, pojawiają się problemy z trawieniem. Najskuteczniejszym sposobem przywrócenia uśmiechu jest założenie implantu.

Lepiej jednak, aby kobieta w ciąży odroczyła tę procedurę, ponieważ niemożliwe jest wszczepienie implantu podczas ciąży z kilku powodów:

• Strach przed zabiegiem chirurgicznym przyczynia się do nadmiernej produkcji kortyzolu. Przyszła mama zaczyna się denerwować przed zabiegiem, boi się bólu, obawia się jego wpływu na organizm dziecka. Prześwietlenie RTG, które musi wykonać przed zabiegiem, obejmuje określoną dawkę promieniowania. Ze względu na wysoki poziom stresu możliwe jest poronienie, a w późniejszym okresie przedwczesny poród.
  • Większość leków jest w tym okresie zabroniona, ponieważ ich wpływ na zdrowie dziecka jest szkodliwy. Zdolności adaptacyjne organizmu przyszłej matki są znacznie zmniejszone. Wszystkie wysiłki mają na celu pełną formację dziecka. Oznacza to, że siły do wszczepienia implantu nie są wystarczające. Zbyt duże jest ryzyko powikłań, w tym ewentualnego odrzucenia tytanowej śruby ze względu na brak jej prawidłowej osteointegracji w otaczających tkankach. Proces osteointegracji wymaga wapnia, którego płód bardzo potrzebuje.
  • Możliwy jest rozwój reakcji alergicznych.

Co powinna zrobić kobieta w ciąży, jeśli potrzebuję implantów dentystycznych?

Czy naprawdę niemożliwe jest przeprowadzenie tego procesu? W gabinecie implantologicznym stomatolog zaleca powstrzymanie się od podejmowania zdecydowanych kroków w czasie ciąży. Nie wykona wszczepienie implantu ani z tytanu ani z tlenku cyrkonu. Ponieważ rozwój wewnątrzmaciczny dziecka zależy bezpośrednio od stanu ciała matki, implantolog nie wykona zabiegów medycznych, które mogą pogorszyć sytuację. Takie procedury możliwe są tylko wtedy, gdy potencjalne zagrożenie życia kobiety przewyższa ryzyko dla płodu. Jednak implantacja nie jest jednym z nich. Istnieje jednak wiele alternatywnych możliwości poprawy estetyki i funkcjonalności zębów. W stomatologii dostępnych jest wiele rozwiązań dla uzupełnienia braków w uzębieniu, które można przeprowadzić w ciąży. Z łatwością zastąpią implantację, kobieta uniknie dyskomfortu i obawy przed powikłaniami.

Wśród zaawansowanych technologii:

• Protetyka zdejmowana – optymalny montaż protezy klamrowej, mocowanej na rzędach klamrami, zamkami lub koronami.
  • Protetyka stała – proteza mostowa. Dzięki nowoczesnym technikom zęby podtrzymujące są zredukowane do minimum bez usuwania nerwu.

Kobiety w ciąży powinny udać się na konsultację do implantologa

Rozumiemy, że wreszcie mamy czas dla siebie, chcemy być piękni i uśmiechać się. I że po urodzeniu dziecka po prostu nie będzie czasu na nic innego. Istnieją jednak pewne ograniczenia i powody, dla których lekarze, odmawiają implantacji zębów, gdy tylko na teście ciążowym pojawią się dwa paski.

Wszczepienie sztucznego korzenia w miejsce utraconego odbywa się chirurgicznie.To pewien stres dla organizmu, podczas przygotowań, znieczulenia, operacji, okresu rehabilitacji. To obrzęk, prawdopodobnie ból, ograniczenia dietetyczne, co sprawia, że implantacja w czasie ciąży jest niebezpieczną interwencją. Gdy planowana jest implantacja stomatologiczna, potrzebny jest szereg badań radiologicznych, np. zdjęcie panoramiczne, tomografia komputerowa. Są one związane z promieniowaniem rentgenowskim i są zabronione kobietom w ciąży bez uzasadnionego powodu.

Kolejny argument przeciw zabiegowi implantacji zębów w tym szczególnym okresie to niedobór wapnia, kiedy kształtuje się płód i mobilizowane są zasoby organizmu właśnie na ten najważniejszy proces. Po prostu nie ma już siły, aby bezpiecznie wszczepić implant. Oznacza to, że nawet jeśli teoretycznie wyobrażamy sobie, że implantacja została wykonana w czasie ciąży, implant po prostu się nie zakorzeni.

Implantolog ma doświadczenie w protetyce kobiet w ciąży, dysponuje niezbędną wiedzą i umiejętnościami, zawsze wybiera najlepszą opcję pod względem estetyki i długotrwałych rezultatów. Jakiekolwiek czynności stomatologiczne wykonuje za zgodą położnika-ginekologa. Ponieważ to właśnie ten lekarz monitoruje stan ciężarnej kobiety.

W gabinecie stomatologicznym specjalista jest gotowy zadbać o piękno uśmiechu pacjentki w tym wyjątkowym okresie. Są na to wszystko: materiały, technologie jako alternatywa dla implantacji w ciąży. Zacznij od zapisania się na konsultację i wraz  ze stomatologiem wybierz najlepszą opcję na protetykę w ciąży. Ważne! Implanty zębowe można założyć przed ciążą lub po zaprzestaniu karmienia piersią.